ההבדל בין שרות ענן לשירות ענן מנוהל

ככל שטכנולוגיית  גיבוי בענן מאיצה, זה הכרחי ממש למצוא שירות לניהול המורכבות וההתאמה של שירותי ה IT לעסק . שירותי ענן שירותי ענן מנוהל אומנם  חולקים את אותה המשמעות, אבל הם שונים מאוד ברעיון!

לא משנה איפה האפליקציה או השירותים האחרים של העסק מאוחסנים יש מורכבות לשמור על המידע.

שירותי ענן  פונים בדיוק למורכבות זו על מנת לפתור את הבעיה של זליגת מידע ועוד מגוון של מקרים העלולים לגרום למידע להעלם.

ההבדל המהותי בין שירות ענן לשירות ענן מנוהל הוא בהיקף המוצרים אותם הם מציעים.

מה הם שירותי ענן?

שירותי ענן או גיבוי בענן באים לתת מענה לעסקים וללקוחות שלהם  על המידע החשוב שלהם באמצעות גיבוי מידע זה על שרת חיצוני רחוק ומאובטח. שירותים אלה יכולים להיות ציבוריים, פרטיים והיברידיים. שירותי הענן פועלים דרך האינטרנט ומספקים משאבים, תשתיות וחומרה הנגישים לבעל העסק בקלות ובפשטות. השירות נגיש לחברות בכל סדר גודל זו הסיבה שמחקרים רבים מראים שכדי מאוד לחברות לעבור לשירותי ענן.

שירותי ענן מציעים מגוון פתרונות:

  • (Software as service (SaaS
  • (Desktop as service (Daas
  • (Infrastructure as service (IaaS
  • (Platform as service(Paas
  • File sharing
 

רוצים לדעת עוד? לקבל מידע מפורט?

מה הם שירותי ענן מנוהלים?

אחד היתרונות הבולטים בשירות ענן מנוהל הוא, שרת ספציפי מוקצה למידע של החברה, בעוד ששירותי ענן משתמשים בתשתית הקולקטיבית שלהם לכל הלקוחות.

כאשר משתמשים בשירות ענן, לאחר העלאת המידע לענן, המידע של העסק לא מטופל ברמה האישית אלא “יושב בענן”. כאשר הגיבוי מנוהל, ישנם אנשי מקצוע אשר מטפים במידע של העסק ובודקים האם למשל: דרושים תיקוני אבטחה, עדכונים ותחזוקה כלשהם ומקרים נוספים הדורשים התייחסות.

שירותי ענן מנוהל מציעים מגוון פתרונות:

  • ניהול שרת שמות דומיין
  • קישוריות רשת
  • הנחיות ארכיטקטורת מערכות
  • גיבוי והתאוששות
  • בדיקת ביצועים
  • אבטחת מידע
  • תקשורת ותמיכה 24/7
 
שירות ענן מנוהל

למי מתאים גיבוי מנוהל בענן?

את השיקול האם יש צורך בגיבוי מנוהל בענן יש לבחון לפי כמה גורמים

  • האם המידע הוא “סופר” חשוב וחשוב שיהיו אנשי מקצוע שבודקים שהכל תקין?
  • האם המחיר של גיבוי מנוהל בענן הוא מחיר שהעסק מוכן לשלם?
  • האם העסק צריך תמיכה של 24/7  

כתיבת תגובה